joi, 25 august 2011

O NOUA OPORTUNITATE!!!



Castiga bani cu reforma sanatatii!
Va propun o colaborare pe tema reforma in sanatate.

Probabil vi se pare prematur sa vorbim despre acest aspect, insa dupa cum bine stiti, un om informat e un om puternic!















Ce inseamna aceasta reforma?

Incepand cu anul viitor, 2-3% din contributia de asigurari de sanatate a fiecarui cetatean al Romaniei se va vira in contul caselor private de asigurari de sanatate pentru imbunatatirea sistemului sanitar. Fiecarui contribuabil i se va completa o adeziune in care se trec datele de identitate, adresa, numarul de telefon, adeziune la care se va atasa copie de buletin. Cei care nu vor completa aceasta adeziune si vor ramane pe langa, vor scoate din propriul buzunar bani pentru tratament. Completarea acestei adeziuni se comisioneaza de catre firmele autorizate cu comisioane. Pentru a deveni colaborator, la fel ca in reforma pensiilor private pilonul II din 2007, trebuie sa investesti in instruirea ta. Trebuie sa participi la seminarii de instruire, ca sa poti sa dezvolti o echipa care sa iti genereze un venit multumitor. Completarea adeziunilor se va face pe tipicul reformei pensiilor obligatorii, in care au fost persoane care au castigat peste 8 miliarde de lei, prin simplul fapt ca s-au instruit si au dat sansa altora sa faca acelasi lucru.


Daca vrei sa profiti si tu de aceasta oportunitate, nu ezita sa ma contactezi pentru detalii.


PENTRU A PUNE IN PRACTICA ACEASTA REFORMA ESTE NEVOIE DE RECRUTAREA DE PERSONAL CARE SA INTOCMEASCA DOCUMENTATIA AFERENTA FIECAREI PERSOANE IN PARTE.


CINE ESTE INTERESAT DE UN VENIT SUPLIMENTAR ,CARE NU VA FI NICIDECUM DE NEGLIJAT,NE PUTETI CONTACTA LA TELEFOANELE APLICATE PE BLOGSITE SAU NE PUTETI TRIMITE UN C.V. PE ADRESELE DE E-MAIL.
E-mail: cristisanda2008@yahoo.com


0757/153843-CRISTIAN SANDA

reformasanatatiiinromania@gmail.com

0744/481843-DRACEA VRABETE SEBASTIAN
De ce reforma sanatatii?
In Occident, sistemul de abonamente de sanatate nu prea exista. Se merge foarte mult pe asigurari private. Acest trend va fi implementat si in Romania.Viitorul apropiat trebuie privit cu optimism. Evolutia acestui segment va depinde de evolutia economiei, insa potentialul pe termen mediu si lung este foarte mare. Initiative sunt, si se observa o crestere accentuate pe segmentul persoanelor juridice si un apetit foarte mare pentru aceste pachete despre care vorbeam, care acopera hipertensiune, diabet, cancer, pentru persoane fizice.





Reforma sanatatii

Similar cu sistemul pensiilor, si sistemul de sanatate necesita o reforma astfel incat sa nu mai fie sustinut in totalitate de catre stat. Astazi pensia are o structura bazata pe trei piloni: pensia de stat, pensia privata obligatorie si pensia privata facultativa. Astfel, se va introduce si in domeniul sanatatii o asigurare obligatorie emisa de o societate privata.
Avantajele colaboratorilor nostri
Aceasta reforma poate fi cea mai profitabila, aducand comisioane mai mari decat reformele precedente.
Colaboratorii nostri vor avea deja o echipa formata, bine pregatita si cu experienta acumulata in timpul Reformei asigurarilor de locuinte.

Noua lege a sanatatii
Casele judetene de asigurari de sanatate vor fi desfiintate, iar pe piata vor intra asiguratorii privati, care "vor alerga" sa inscrie pacientii pe listele lor, spitalele se vor transforma, cel mai probabil, in fundatii.
Evenimentul Zilei: Sunt cateva dintre prevederile din noua lege a Sanatatii, care ar trebui sa intre in vigoare anul viitor. In plus, producatorii de medicamente care isi depasesc cotele de vanzari stabilite cu asigurarile vor plati o taxa (clawback), potrivit unei legi care ar trebui sa intre in vigoare de saptamana viitoare, iar bolnavii care au cancer sau diabet vor trece la tratamente cu medicamente mai ieftine, generice, dupa ce Ministerul Sanatatii va modifica in scurt timp lista C2, care consuma 80% din bugetul medicamentelor. Cei care aduc bani spitalului vor fi platiti mai bine "Spitalele trebuie sa devina societati comerciale sau fundatii, trebuie privatizat managementul spitalelor", a fost declaratia facuta luni seara, de presedintele Traian Basescu, la postul public de televiziune. In proiectul elaborat de Comisia Prezidentiala pentru Analiza si Elaborarea Politicilor din Domeniul Sanatatii Publice, privatizarea spitalelor si introducerea asigurarilor private sunt doua dintre cele mai importante masuri avute in vedere.
Romania Libera: Medicamentul anticancer care elimina chimioterapia Pacientii care sufera de cancer nu mai sunt nevoiti sa suporte durerile vreunui tratament. S-a inventat medicamentul care inlocuieste chimioterapia, scrie Business Insider. Medicamentul a fost aprobat de Administratia de Hrana si Medicamente din SUA, o institutie responsabila cu reglementarea alimentatiei. Din aceasta saptamana, specialistii pot prescrie Adcetris (brentuximab vedotin) pentru tratarea limfocitelor, celule care produc cancer de sange. Producatorii se asteapta ca medicamentul Adcetris sa aduca 400 milioane de dolari anual.
Adevarul: Un ginecolog si-a transformat pacientele in cobai Doctorul ginecolog Doru Craiut, fost director medical al Maternitatii Oradea, este acuzat ca ar fi incheiat cu un producator de medicamente un contract pentru teste clinice pe pacientele sale. Se pare ca femeile nu si-ar fi dat acordul pentru acest lucru, fapt descoperit cand conducerea spitalului i-a cerut medicului sa prezinte acte care sa ateste legalitatea studiilor, iar acesta nu le-a putut furniza. „S-a cerut de mai multe ori documentatia de la doctorul Craiut, dar nu am primit nimic. Nu se stie daca pacientele au semnat pentru acele studii clinice si nici unde au ajuns banii care au fost primiti pe acestea", a declarat Petru Chitulea, seful maternitatii din Oradea. Imediat ce a descoperit acest lucru, fostul manager al maternitatii din Oradea, Gavrila Grebenisan, a cerul Colegiului Medicilor sa investigheze cazul subliniind ca Doru Craiut nu a putut dovedi nici consimtamantul pacientelor si nici faptul ca testele ar fi fost supravegheate, conform legii, de o comisie de etica formata din persoane independente.
Beneficiaza de o strategie unica.Informatii, stiri, pregatire

Noua lege a sanatatii
Casele judetene de asigurari de sanatate vor fi desfiintate, iar pe piata vor intra asiguratorii privati, care "vor alerga" sa inscrie pacientii pe listele lor, spitalele se vor transforma, cel mai probabil, in fundatii.
Evenimentul Zilei: Sunt cateva dintre prevederile din noua lege a Sanatatii, care ar trebui sa intre in vigoare anul viitor. In plus, producatorii de medicamente care isi depasesc cotele de vanzari stabilite cu asigurarile vor plati o taxa (clawback), potrivit unei legi care ar trebui sa intre in vigoare de saptamana viitoare, iar bolnavii care au cancer sau diabet vor trece la tratamente cu medicamente mai ieftine, generice, dupa ce Ministerul Sanatatii va modifica in scurt timp lista C2, care consuma 80% din bugetul medicamentelor. Cei care aduc bani spitalului vor fi platiti mai bine "Spitalele trebuie sa devina societati comerciale sau fundatii, trebuie privatizat managementul spitalelor", a fost declaratia facuta luni seara, de presedintele Traian Basescu, la postul public de televiziune. In proiectul elaborat de Comisia Prezidentiala pentru Analiza si Elaborarea Politicilor din Domeniul Sanatatii Publice, privatizarea spitalelor si introducerea asigurarilor private sunt doua dintre cele mai importante masuri avute in vedere.
Romania Libera: Medicamentul anticancer care elimina chimioterapia Pacientii care sufera de cancer nu mai sunt nevoiti sa suporte durerile vreunui tratament. S-a inventat medicamentul care inlocuieste chimioterapia, scrie Business Insider. Medicamentul a fost aprobat de Administratia de Hrana si Medicamente din SUA, o institutie responsabila cu reglementarea alimentatiei. Din aceasta saptamana, specialistii pot prescrie Adcetris (brentuximab vedotin) pentru tratarea limfocitelor, celule care produc cancer de sange. Producatorii se asteapta ca medicamentul Adcetris sa aduca 400 milioane de dolari anual.
Adevarul: Un ginecolog si-a transformat pacientele in cobai Doctorul ginecolog Doru Craiut, fost director medical al Maternitatii Oradea, este acuzat ca ar fi incheiat cu un producator de medicamente un contract pentru teste clinice pe pacientele sale. Se pare ca femeile nu si-ar fi dat acordul pentru acest lucru, fapt descoperit cand conducerea spitalului i-a cerut medicului sa prezinte acte care sa ateste legalitatea studiilor, iar acesta nu le-a putut furniza. „S-a cerut de mai multe ori documentatia de la doctorul Craiut, dar nu am primit nimic. Nu se stie daca pacientele au semnat pentru acele studii clinice si nici unde au ajuns banii care au fost primiti pe acestea", a declarat Petru Chitulea, seful maternitatii din Oradea. Imediat ce a descoperit acest lucru, fostul manager al maternitatii din Oradea, Gavrila Grebenisan, a cerul Colegiului Medicilor sa investigheze cazul subliniind ca Doru Craiut nu a putut dovedi nici consimtamantul pacientelor si nici faptul ca testele ar fi fost supravegheate, conform legii, de o comisie de etica formata din persoane independente.


Banca Mondiala ne cere reforme în sanatate, energie si transporturi
Banca Mondiala se pregateste sa acorde la toamna 400 de milioane de euro României, dar, în schimb, vrea sa vada niste reforme în cele trei domenii. În comunicat se precizeaza ca s-au facut progrese importante în implementarea masurilor de reforma si se remarca rezultatele obţinute, pâna în prezent, în privinţa stabilizarii macroeconomice.
Economia României s-a stabilizat şi se îndreaptă către o revenire a creşterii. Din cauza factorilor externi, dar şi a unora interni, rămân totuşi unele dificultăţi de depăşit pentru a asigura deplina revenire şi creşterea pe termen scurt şi mediu, notează Banca Mondială în acelaşi comunicat.
La începutul anului 2009, în contextul crizei economice globale, FMI, CE şi BM au convenit cu Guvernul României să-l asiste în implementarea unui curajos program de stabilizare macroeconomică, reaminteşte Banca Mondială, potrivit NewsIn.
Guvernul român şi cele trei instituţii s-au reunit, din nou, în iulie 2010, pentru a trece în revistă progresele şi a planifica următorii paşi. Cu sprijinul celor trei instituţii, Guvernul a schiţat un program destinat să consolideze progresele obţinute şi să pună bazele pentru o revenire a creşterii în România. Noul program aprofundează măsurile de consolidare fiscală şi eficienţă pentru următorii doi ani, în timp ce pentru sprijinirea creşterii sunt necesare reforme structurale-cheie, remarcă Banca Mondială.
O măsură critică ce trebuie aplicată pentru ca DPL 3 să poată fi finalizat se referă la aprobarea de către Parlament a noii legi pentru coplata serviciilor medicale. Aceasta face parte din măsurile de care este nevoie pentru îmbunătăţirea eficienţei şi pentru reducerea arieratelor în domeniul sănătăţii, spune BM.
În ceea ce priveşte energia, România are de făcut faţă unor provocări critice, apreciază BM. Subvenţiile în domeniul energeic ar trebui să fie direcţionate către păturile cele mai vulnerabile ale societăţii, asigurând familiilor cu cele mai mici venituri acces la nişte servicii de bază în domeniul energetic.
Provocările cu care se confruntă sectorul transoprturilor rămân semnificative, România trebuind să se plieze reglementărilor europene, de pildă în domeniul ajutorului de stat, să-şi asigure sustenabilitatea financiară, în special în sectorul feroviar, şi să facă investiţii în infrastructură, mai precizează BM:
Banca Mondială a mai acordat, în iunie 2011, o tranşă de 300 de milioane de euro României, ca parte a celui de-al treilea Împrumut pentru Politica de Dezoltare (DPL 3), care se concentrează pe măsuri menite să îmbunătăţească eficienţa cheltuielilor şi să susţină consolidarea fiscală.

Reforma in sanatate... inca in asteptare
In contextul crizei financiare actuale, reforma in sanatate amanata anul trecut este necesara mai mult ca oricand. Astfel, avand in vedere ca sumele alocate anual de Executiv pentru sanatate sunt insuficiente pentru nevoile populatiei, este clar faptul ca sistemul medical nu mai poate fi sustinut exclusiv de stat, implicarea sectorului privat fiind esentiala pentru reformarea acestui domeniu.
Factorii care genereaza nevoia stringenta de reformare a sistemului de sanatate si care, totodata, franeaza dezvoltarea pietei asigurarilor private de sanatate sunt lipsa ghidurilor terapeutice (a unor proceduri stipulate), inexistenta stimulentelor fiscale, precum si faptul ca serviciile medicale private sunt reduse, deci practic nu exista competitie. Piata asigurarilor private de sanatate din Romania are un potential de 700-800 mil. EUR pentru asiguratori si, in mod evident, beneficii considerabile pentru clienti, apreciaza Theodor ALEXANDRESCU, Director General, ALICO Romania.
In acest moment exista peste 3.000 de afectiuni recunoscute conform nomenclatorului international, care (doar) teoretic sunt acoperite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) in proportie de 100%. In realitate, CNAS acopera un procentaj de 30-40% din acestea, potrivit unui studiu realizat de Banca Mondiala. Totodata, "numai in anul precedent, platile informale din sistemul sanitar romanesc se ridica la peste 360 mil. EUR, la care se adauga si calitatea negativa a serviciilor", declara oficialul citat.
Asadar, reforma sistemului de asigurari de sanatate are in vedere definirea ghidurilor terapeutice, existenta deductibilitatii fiscale, introducerea coplatii, definirea pachetului minim obligatoriu administrat de stat si a celui minim complementar. Aceste doua componente ar trebui sa fie suplinite de implementarea asigurarilor suplimentare, cu caracter facultativ, si de o a patra componenta, cea de asigurari medicale speciale.
Prin urmare, "sistemul de stat nu este sustenabil, iar alternativa este realizarea unei reforme a sistemului medical, prin introducerea unor elemente noi (asigurari complementare, suplimentare si coplata), precum si printr-o redirectionare a contributiilor dupa cum urmeaza: pachetul minim administrat de stat (CNAS) - 25%, asigurarile complementare (pachet minim administrat privat) - 19%, asigurari suplimentare (contributie voluntara) - 38% si coplata - 18%".
O alta schimbare pe care reforma o presupune este introducerea coplatii, prin care romanii vor fi nevoiti sa plateasca o parte din contravaloarea serviciilor medicale. Potrivit oficialilor, aceasta va intra in vigoare de la 1 martie 2010, dupa amanari repetate, proiectul legislativ urmand a fi finalizat in perioada imediat urmatoare si transmis Parlamentului.
Unul dintre argumentele Ministerului Sanatatii pentru implemetarea sistemului de coplata a fost delimitarea clara a pachetului de servicii medicale de baza pe care le obtine pacientul prin asigurarile de sanatate de cel suplimentar, unde intervine coplata. Definirea pachetului de baza va facilita introducerea sistemului de asigurari complementare, cuprinsa, de asemenea, in noul proiect de lege a sanatatii, care urmareste eliminarea mecanismului de plati informale din sistemul sanitar si scaderea presiunii pe unitatile medicale.
"Este necesara introducerea de coplati cum ar fi tichetul de sanatate de 600 lei pe an per asigurat. Exista posibilitatea de fraudare, pentru ca toate tichetele si toate tranzactiile cu ele implica foarte multe operatiuni, de aici si necesitatea implementarii unui sistem informatic care sa le gestioneze si pe care reforma sanatatii trebuie sa-l aiba in vedere", a adaugat la randul sau Ovidiu RACOVEANU, Director Asigurari de Viata in cadrul GENERALI Asigurari.
In acest context, introducerea sistemului de servicii medicale in coplata este luata in calcul ca o modalitate de degrevare a bugetului de stat si de finantare a asigurarilor sociale de sanatate, de responsabilizare a pacientilor, precum si de impulsionare a sistemului de asigurari complementare, care va putea completa, la standarde ridicate, asigurarile sociale.
Astfel, in opinia Directorului General ALICO, sanatatea a ramas singura nevoie care nu a beneficiat de o schimbare structurala, fata de locuinte, pensie si masini, administrate acum ceva timp doar de stat.
Asadar sistemul medical nu mai poate fi sustinut de stat, pentru reformarea acestuia fiind absolut necesara implicarea sectorului privat, cu atat mai mult cu aceasta va duce la o crestere a gradului de competitie intre furnizorii de asigurari si la un control mai bun, o gestiune optimizata a actului medical si a calitatii acestuia.

Guvernul e speriat de reforma in sanatate
In ciuda faptului ca in primavara si-a asumat raspunderea in fata Parlamentului pentru pachetul de legi privind reforma in sanatate, Guvernul nu se grabeste sa-l aplice. Pentru a usura bugetul de povara cheltuielilor cu sanatatea, autoritatile ar trebui sa sprijine dezvoltarea asigurarilor private de sanatate. Dar asta inseamna sa anunte ce va contine pachetul de baza de servicii medicale pe care le garanteaza statul. Cum banii sunt insuficienti, clarificarea acestei probleme reprezinta un risc politic major.
In ciuda faptului ca in primavara si-a asumat raspunderea in fata Parlamentului pentru pachetul de legi privind reforma in sanatate, Guvernul nu se grabeste sa-l aplice. Pentru a usura bugetul de povara cheltuielilor cu sanatatea, autoritatile ar trebui sa sprijine dezvoltarea asigurarilor private de sanatate. Dar asta inseamna sa anunte ce va contine pachetul de baza de servicii medicale pe care le garanteaza statul. Cum banii sunt insuficienti, clarificarea acestei probleme reprezinta un risc politic major.
Elaborarea unor norme metodologice la Legea asigurarilor private de sanatate a inceput inca din 1998, dar a trenat ani la rand. Apoi, in 2004, guvernarea PSD a aprobat Legea asigurarilor voluntare de sanatate. Faptul ca aprobarea normelor a fost amanata continuu demonstreaza ca nici cabinetul Nastase nu a vrut sa arate fata reala a sistemului de sanatate de stat, pentru ca asta ar fi creat probleme in alegeri. Puterea s-a schimbat, legea lui Nastase a fost modificata, dar nici actuala guvernare nu se grabeste cu elaborarea normelor.
Acest lucru este ilustrat si de faptul ca un proiect de norme metodologice intocmit de specialisti olandezi - la solicitarea Comisiei de sanatate din cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), care este condusa de presedintele Interamerican, Timo van Voorden - nu a fost luat in considerare nici pana azi.
"Am depus un document de pozitie privind pachetul de baza de servicii medicale la cabinetul ministrului sanatatii inca din vara, dar n-am primit pana in prezent niciun raspuns. Documentul prezinta situatia sistemelor de sana-tate din mai multe tari europene si un model de pachet de baza de servicii medicale", ne-a declarat Timo van Voorden.
Saracia in cifre
Fata de media europeana, unde cheltuielile cu sanatatea se ridica la 2.100 de euro/capita/an, adica 10-11% din PIB, in Romania cheltuiala se ridica la modesta suma de aproximativ 135 de euro/capita/an. Asta este o estimare a specialistilor pentru ca pana acum Ministerul Sanatatii nu a comunicat oficial o cifra.
Ceea ce se stie sigur este ca, anual, cheltuielile cu sanatatea se ridica in Romania la aproximativ doua miliarde de euro. Astia sunt bani ce trebuie impartiti la cele 22 de milioane de cetateni. Dar cum procedurile medicale sunt destul de scumpe, statul va fi nevoit sa renunte la sistemul actual, in care fiecare roman, cu mici exceptii, are acces gratuit la serviciile medicale, pentru ca va ajunge in situatia in care nu va mai avea de unde sa finanteze sanatatea.
Reforma sistemului asigurarilor de sanatate ar putea dura pana la opt ani
Se poate spune cu certitudine ca sistemul de stat nu va mai putea asigura mult timp acoperirea serviciilor medicale in conditiile actuale, tinand cont de numarul de beneficiari in crestere si de numarul de contributori in scadere. Reusita unei reforme in acest sistem va putea fi realizata doar cu implicarea tuturor factorilor participanti - cadre medicale, farmacisti, producatori de medicamente, prestatori de servicii medicale, asiguratori, CNAS si MS.
"Odată ce reforma în domeniul sănătăţii va fi demarată, va dura cel puţin şapte sau opt ani. Trebuie modificată legislaţia actuală şi elaborate norme de aplicare după care va urma şi o perioadă de perfecţionare a sistemului, la fel cum s-a întâmplat sau se întâmplă în celelalte ţări europene", a declarat, pentru capital.ro, directorul general adjunct al Eureko, Carmen Radu.
Potrivit acesteia este necesară o strategie clară pe termen mediu şi lung privind următorii paşi necesari dezvoltării şi implementării unei reforme complete în domeniul sănătăţii care să includă şi atragerea de fonduri suplimentare de la asigurătorii privaţi.
Efectul pozitiv al introducerii mecanismului de coplată va rezulta doar dacă se vor implementa măsuri adiacente, cum ar fi: definirea valorii pachetelor de servicii incluse în asigurarea obligatorie, suportate total sau parţial de către stat, definirea şi implementarea cu prioritate a ghidurilor medicale şi protocoalelor terapeutice pentru acoperirile pachetului de servicii medicale de bază, conţinut de asigurarea de sănătate obligatorie, precum şi stabilirea stabilirea unor preţuri de referinţă pentru servicii medicale şi tratamente, altele decât cele incluse în pachetul de bază.
"În cazul în care introducerea sistemului de coplată nu se va face în paralel cu definirea pachetului de servicii incluse în asigurarea obligatorie, nu cred că asigurătorii privaţi vor dezvolta produse speciale pentru serviciile medicale acoperite prin coplată ţinând cont de valoarea maximă a sumei anuala de doar 600 de RON/client. Ţinând cont că proiectul privind introducerea coplăţii este în dezbatere publică este prematur să facem estimări în această direcţie", a spus directorul general adjunct al Eureko.
De asemenea, Carmen Radu consideră că introducerea coplăţii ar putea avea ca efect şi migrarea a tot mai multor pacienţi de la stat către clinicile private care au semnate contracte de prestare a serviciilor medicale, inclusiv pentru coplăţi, cu CNAS. Coplata va reprezenta contribuţia personală la plata unor servicii medicale în momentul utilizării efective a acestora. Aceşti bani ar urmă să rămână la furnizorul de servicii medicale pentru îmbunătăţirea calităţii acestor servicii.
La momentul utilizării serviciului medical, pacientul va semna un tichet care va fi dovadă plăţii. Când se vor cumula plăţi în valoare de 600 RON/persoană/an, pacientul ar urma să se adreseze casei de asigurări judeţene care îi va elibera o adeverinţă ce îl va scuti de alte coplăţi pentru restul anului.
"Considerăm că fondurile care ar urma să fie atrase prin noul sistem, nu vor fi suficiente pentru a acoperi deficitul bugetului asigurărilor sociale de sănătate ţinând cont că aproximativ 9,4 milioane de persoane vor fi scutite de achitarea coplăţii", este de părere reprezentantul Eureko.
Abonamente vs. Asigurări medicale
"Se propune în proiect ca persoanele juridice să poată acoperi pentru salariaţi cheltuielile cu coplată în limita a 600 RON/an. Considerăm că această facilitate va defavoriza achiziţia asigurărilor voluntare de sănătate de către angajatori deoarece se menţionează că aceste asigurări vor fi deductibile conform prevederilor din legislaţia financiar-fiscală", a subliniat Carmen Radu.
În acest moment, plata primelor de asigurare pentru salariaţii proprii este considerată avantaj de natură salarială conform prevederilor actuale din Codul Fiscal. Deşi pentru angajator aceste prime sunt deductibile (maximum 250 Euro/an/persoană), în realitate valoarea primelor se adaugă la salariul brut lunar al angajatului şi se plătesc contribuţii sociale atât de către angajator, cât şi de către angajat calculate la salariul astfel majorat.
Potrivit directorul general adjunct al Eureko, în continuare există o concurenţă incorectă din punctul de vedere al deductibilităţii fiscale în ceea ce priveşte abonamentele oferite de către furnizorii de servicii medicale care includ, pe lângă servicii medicale similare cu cele oferite prin asigurările de sănătate, şi medicina muncii şi care nu sunt considerate avantaje de natură salarială, contravaloarea acestora fiind astfel deductibilă integral.
În ceea ce priveşte tratamentul fiscal la nivel individual, în proiect se menţionează că sumele plătite de asiguratul din sistemul naţional de asigurări reprezentând coplată sunt asimilate primelor de asigurare de sănătate şi sunt deductibile conform legislaţiei financiar-fiscale.
În cazul persoanelor care au venituri doar din salarii şi care în mod normal nu depun declaraţii privind venitul global, această prevedere nu face decât să îi oblige, în cazul în care vor să beneficieze de această facilitate, să depună declaraţia anuală privind venitul global, deoarece numai astfel ar urma să li se returneze de către stat o parte din impozitul pe salarii aferent coplăţilor.
Scenarii posibile
“Din păcate, nu există o propunere concretă de reformare a sistemului de sănătate. Şi în lipsa unor planuri concrete, tot ceea ce putem face este să realizăm câteva scenarii. Însă guvernul va trebui să aleagă acel model optim, adaptat condiţiilor economico-sociale din România”, a mai spus Carmen Radu.
Un prim scenariu este acela în care statul va acoperi întreg pachetul de bază de servicii medicale (care nu este încă definit - ar trebui să fie în concordanţă cu resursele financiare alocate pentru bugetul asigurărilor sociale de sănătate). Acest sistem ar însemna, însă, o paletă de acoperiri mult mai mică decât cea existentă şi, implicit, reducerea contribuţiilor plătite acum către sistem de către angajat şi angajator. Toate serviciile medicale din pachetul de bază ar trebui să fie oferite atât de instituţiile medicale de stat cât şi private la preţuri de referinţă stabilite prin lege.
Într-un asemenea scenariu, asigurătorii ar acoperi restul serviciilor medicale prin asigurările de sănătate complementare şi suplimentare încasând primele de asigurare aferente şi decontandu-se direct cu prestatorii de servicii medicale.
Un al doilea scenariu este cel în care statul ar acoperi doar o parte din pachetul de bază de servicii medicale. Asigurătorii ar trebui să acopere restul serviciilor medicale din pachetul de bază şi, implicit, o parte din actuala contribuţie va fi redirecţionată către aceştia după modelul pilonului 2 din sistemul de pensii. De asemenea, aceştia ar trebui să asigure şi restul serviciilor medicale prin asigurările de sănătate complementare şi suplimentare încasând primele de asigurare aferente.
Scenariul cel mai eficient probabil, dar şi cel mai radical, este acela în care statul nu va acoperi decât persoanele care nu au nici o sursă de venit, iar asigurătorii vor acoperi integral şi pachetul de bază. În cazul în care s-ar liberaliza complet pachetul de bază contribuţia de asigurări sociale de sănătate ar deveni o primă de asigurare (calculată de asiguratori pe bază unor principii actuariale şi agreată cu CNAS / MS) care ar trebui să fie cam aceeaşi indiferent de asigurător şi ar trebui să fie plătită de toţi cei care au venituri, cu anumite subvenţii de la stat pentru cei cu venituri foarte mici.
La această asigurare obligatorie de bază s-ar adaugă asigurările complementare şi respectiv suplimentare (prime suplimentare) în funcţie de cerinţele şi posibilităţile financiare ale clientului. Decontarea serviciilor medicale s-ar face direct între asigurator şi prestatorii de servicii medicale de stat sau privaţi.

Sistemul medical romanesc - in pragul privatizarii totale? Ce va contine noua Lege a Sanatatii, anuntata de Traian Basescu
Presedintele Traian Basescu a anuntat marti, 2 august, ca spera "ca in toamna guvernul sa inainteze Parlamentului noua Lege a Sanatatii". Surse din sistemul sanitar au confirmat pentru HotNews.ro ca in prezent se lucreaza la o astfel de lege, dupa ce Fondul Monetar International si Banca Mondiala au cerut in mod explicit un nou proiect normativ in acest domeniu. Potrivit surselor, Ministerul Sanatatii este scindat in doua tabere: una care sustine realizarea noii legi si una care promoveaza introducerea de amendamente. In urma cu o zi, seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, anunta: "in lunile urmatoare, Guvernul va elabora o propunere de reforma definitiva".
In prezent, specialisti in domeniu lucreaza la o noua Lege a Sanatatii, care are sustinerea presedintiei, au declarat pentru HotNews.ro surse din cadrul sistemului. Acestea sustin ca elaborarea noului cadru legislativ vine dupa ce Fondul Monetar International (FMI) si Banca Mondiala (BM) au cerut in mod explicit acest lucru. Daca va fi realizata, Legea va insemna schimbarea macazului sistemului sanitar de la un sistem bazat pe servicii sociale de sanatate, cum este modelul scandinav, la un sistem construit pe model american.
Una dintre schimbarile importante pe care aceasta Lege a Sanatatii le prevede este o permisivitate crescuta pentru privati, pe tot sistemul, conform surselor HotNews.ro. De altfel, in aceasta zona exista precedente de presiune: in 2010, cinci parlamentari PDL au initiat un proiect de lege care sa deschida sistemul medical privatizarii, proiect care nu a trecut in Parlament.
O alta modificare pe care Legea Sanatatii aflata in lucru ar putea sa o impuna se refera la definirea pachetului de baza. Potrivit surselor citate, in prezent la acest pachet de baza lucreaza si o echipa formata din experti straini. Pe fiecare specialitate se va realiza un astfel de pachet de baza, insa cel mai probabil el nu va fi gata pana la finalul anului, au declarat pentru HotNews.ro surse din cadrul sistemului medical.
Pachetul de baza se refera la serviciile medicale cuprinse in asigurarea medicala obligatorie si de care vor beneficia toti asiguratii. Definirea pachetului de baza are ca obiectiv delimitarea stricta a serviciilor furnizate de spitale prin asigurarea obligatorie. "Toata lumea stie de acest pachet de servicii de baza doar ca nu au avut pana acum curaj sa-l implementeze pentru ca aduce niste costuri politice", a declarat pentru HotNews.ro Lucian Duta, presedintele CNAS.
A treia modificare importanta pe care noua Lege a Sanatatii ar putea sa o aduca este statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. In acest sector, in prezent exista trei variante de lucru, sustin sursele citate. Una dintre variante este plasarea Casei in subordinea Ministerului Sanatatii. Discutia pe aceasta alternativa a fost demarata la inceputul anului 2011, cand Ministerul Sanatatii a incercat sa modifice structura de conducere a CNAS, dar nu a reusit.
A doua varianta se refera la desfiintarea Casei si transformarea ei intr-un trust care sa aiba doar rolul de a da banii, painea si cutitul fiind in mainile Ministerului Sanatatii. A treia varianta este ca CNAS sa ramana cu statutul de acum. Potrivit surselor, este putin probabil ca pana in septembrie sa se schimbe situatia Casei Nationale.
Potrivit surselor din cadrul sistemului sanitar, aceasta Lege a Sanatatii la care se lucreaza in prezent prevede privatizarea Casei si spargerea ei in mai multe case privatizate, pe model german.
In cazul in care conducerea Ministerului Sanatatii se va opune scrierii acestei legi, atunci Executivul va introduce o serie de amendamente la actuala lege aflata in vigoare. In acest moment, sursele citate sustin ca opinia predominanta in Ministerul Sanatatii este sa nu se realizeze o noua lege, ci sa mearga pe amendamente.
In cazul in care majoritatea celor din minister va avea castig de cauza si vor fi introduse amendamente la legea existenta, in toamna vor intra in vigoare normele de taxare clawback in varianta Ministerului, nu a Casei de Sanatate care cere 90%, potrivit surselor citate.
Sistemul clawback, introdus la finele anului 2009, reprezinta o taxa pe cifra de afaceri a producatorilor de medicamente din comercializarea medicamentelor compensate. Propunerea Ministerului Sanatatii este ca aceasta contributie sa fie platita de detinatorii autorizatiilor de punere pe piata (APP) a medicamentelor incluse in programele nationale de sanatate si a medicamentelor folosite in tratamentul ambulatoriu, pe baza de prescriptie medicala.
Conform proiectului ministerului, procentul contributiei este de 60% din diferenta dintre suma trimestriala decontata in anul in curs si cea din aceeasi perioada a anului 2009 din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate a contravalorii medicamentelor. Propunerea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) este ca aceasta taxa sa fie de 90% si sa fie platita doar de medicamentele protejate prin brevet.
Traian Basescu: Sper ca in toamna Guvernul sa inainteze Parlamentului noua Lege a Sanatatii
Presedintele Traian Basescu a declarat marti, 2 august, in cadrul unui interviu la Radio Romania Actualitati, ca spera "ca in toamna Guvernul sa inainteze Parlamentului noua Lege a Sanatatii". "Acum, un spital nu poate beneficia de implicarea firmelor private in finantarea lui", a precizat presedintele.
"Guvernul si-a asumat raspunderea pe Legea Educatiei, iata ca a inceput implementarea ei. Probabil, acelasi lucru trebuie facut si legat de Sanatate. Noua lege a Sanatatii, care are la baza raportul comisiei prezidentiale, proiectul ei va fi pus la dispozitia Guvernului. Guvernul il va discuta, il va dezbate si poate ca-l va adopta pana la sfarsitul anului", a declarat presedintele.
Jeffrey Franks: In lunile urmatoare, Guvernul va elabora o propunere de reforma definitiva
In urma cu o zi, luni 1 august, si seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, vorbea despre "o regandire fundamentala a serviciilor publice si a finantarii din sectorul sanitar". "In lunile urmatoare, Guvernul va elabora o propunere de reforma definitiva, pana atunci urmand a fi luate unele masuri urgente care sa asigure achitarea facturilor si furnizarea de servicii celor ce au nevoie", anunta oficialul Fondului.
Potrivit acestuia, "o regandire fundamentala a serviciilor publice si a finantarii din sectorul sanitar va fi esentiala pentru a se decide care va fi nivelul serviciilor pe care sistemul public de sanatate isi permite sa le ofere si rolul pe care l-ar putea juca o asigurare privata care sa acopere serviciile si medicamentele care nu sunt acoperite de asigurarea de baza oferite de stat".


Jeffrey Franks: Sistemul sanitar din Romania este bolnav si iroseste bani de la buget
Sistemul sanitar romanesc este bolnav, risipeste bani de la buget si nu asigura asistenta celor saraci, spune seful misiunii FMI, Jeffrey Franks. Si presedintele Traian Basescu sanctiona duminica Cabinetul Boc pentru modul in care gestioneaza domeniul sanatatii.
Guvernul trebuie să renunţe la sistemul clawback din sistemul santar şi să vină cu o altă versiune de taxare, iar propunerea privind mecanismului de coplată trebuie să intre în vigoare cât mai curând, a mai spus Jeffrey Franks, citat de Mediafax.
Sistemul clawback a fost introdus la sfârşitul anului 2009 şi prevede ca toţi producătorii de medicamente să contribuie la finanţarea sistemului public de sănătate cu un procent între 5 şi 11% din veniturile realizate din vânzarea produselor.